Drepturile si obligatiile pacientilor

Drepturile si obligatiile pacientilor


DREPTURILE PACIENTILOR

a) sa aleaga medicul de familie, specialistul din ambulatoriu, unitatea spitaliceasca ce le va acorda servicii medicale, casa de sanatate la care se asigura;
b) sa fie inscrisi pe lista unui medic de familie pe care il solicita, daca indeplinesc conditia de a plati asigurarile de sanatate sau daca se incadreaza intruna din categoriile de asigurare gratuita, suportand cheltuielile de transport daca optiunea este pentru un medic din alta localitate;
c) sa isi schimbe medicul de familie ales numai dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe listele acestuia;
d) sa beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii;
e) sa li se efectueze cel putin un control profilactic in fiecare an, in functie de sex si de grupa de varsta careia ii apartin – conditia fiind sa se prezinte la medic!!
f) sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
g) sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si spitale acreditate;
h) sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;
i) sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;
j) sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;
k) sa beneficieze de dispozitive medicale si alte materiale specifice;
l) sa beneficieze de servicii si ingrijiri medicale la domiciliu.

OBLIGATIILE ASIGURATILOR

Art. 12. Obligatiile asiguratilor pentru a putea beneficia de drepturile prevazute la art. 11:
a) sa se inscrie pe lista unui medic de familie acreditat
b) sa anunte medicul de familie ori de cate ori apar modificarii in starea lor de sanatate;
c) sa se prezinte la controalele profilactice si periodice stabilite prin contractul-cadru;
d) sa anunte in termen de 15 zile medicul de familie si casa de  asigurari asupra modificarilor datelor de identitate sau asupra modificarilor referitoare la incadrarea lor intr-o anumita categorie de asigurati;
e) sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului;
f) sa aiba o conduita civilizata fata de personalul medico-sanitar;
g) sa achite contributia datorata fondului de asigurari de sanatate si suma reprezentand diferenta dintre tarifele acceptate la plata de sistemul de asigurari sociale de sanatate si cele practicate pe piata, denumita in continuare coplata, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;
h) sa prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative ce atesta calitatea de asigurat *
Art. 13. Persoanele care nu fac dovada calitatii de asigurat beneficiaza de servicii medicale numai in cazul urgentelor medico-chirurgicale si al bolilor cu potential endemo-epidemic in cadrul unui pachet minimal de servicii medicale, stabilit prin contractul-cadru.

*Documente ce atesta calitatea de asigurat:

– ADEVERINTA DE SALARIAT

– CUPON DE PENSIE ( + DECIZIA DE PENSIONARE PENTRU PENSIONATII MEDICAL – 2 copii xerox )

– ADEVERINTA DE STUDENT / ELEV

– CHITANTA DE PLATA A ASIGURARILOR MEDICALE PENTRU PACIENTII CU PLATA DIRECTA

– CARNET DE SOMAJ

No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: